Italienare, bal och solsken

Det har på många sätt varit en händelserik dag, men ändå inte. Rätt motsägelsefullt va? Trött som satan släpar man sig in i skolan. Direkt märker man att något är annorlunda. En mystisk doft har spridit sig över skolan, och nej, det är inte ekonomitreornas stinkbomber, utan den där speciella italienardoften. Lite kryddig, men ändå så svår att sätta fingret på. En härligt mysig känsla sprider sig i kroppen, nostalgi. Jag tänker på våra kära gamla italienare från helena-tiden och känner att jag faktiskt kanske saknar dem lite, och på allt hm.. spännande vi var med om. Kan inte låta bli att fnissa lite för mig själv. Tankarna vandrar även till tyskarna, som även fast de inte är så saknade, gav mig en hel del. I alla fall, redan där var min dag gjord, och jag kände att det var en nödvändighet att smyga till cafeterian för att titta lite på dem. Precis som förväntat möttes jag av brunt, lockigt hår, enorma multi-funktionella ryggsäckar och en bit för korta tröjor so slutar i navel-regionen. Allt var i sin ordning.

På gymnastiken valdes självklart redskap framför fys med Kero. Första gympalektionen med Mimmi för övrigt, och jag fick uppleva hennes onda sida. Lunchade, och myste på svensk/engelskan till Frankenstein. På matten bestämdes även baldejt- Mr Hall. Kul! 

Tio minuter i den gudsförgätna timman 4 avrundade claes kemin och det var helg. Begav mig ner till stan där halva skövdes befolkning vid den här tidpunkten satt och glassade, och slog mig ned vid ett bord utanför rådhuset där det redan satt ett gäng ohyfsade människor. Senare visde det sig att de trots allt fanns en gnutta godhet i dem,så jag bestämde mig för att stanna. På med glajorna och lapa sol, vårkänslorna spirar. Lika bra att ta en promenad hem tänkte jag. Buss känns överflödigt, här ska vi inte stödja västtrafik mer än nödvändigt! Hade även en plan att stanna förbi mimz, men den gick i kras när ho inte var hemma. Träffade dock allas vår Dostan på vägen, vi snackade lite helgplaner och acnemedel. Utlämnad åt mina egna tankar kom jag till insikt med vad lycka är för mig, det är när man inser precis hur bra man har det. Lite solsken skadar inte heller!

Hemma blev jag plötsligt enormt sugen på att plocka blommor, och drog med mig granntösa med flera på utflykt i det gröna. I skogen finns det tre sorters blommor, vårlök, lungört och vitsippor. Därför blir det väldigt exotiska buketter.       

image113

Framåt kvällskvisten kom mormor, morfar, farmor & farfar. Mamma skulle firas, hon fyllde år igår förresten. Grattis i efterskott mamma! Vi åt, fikade och hade trevligt.

Annars har det varit rätt lugnt ikväll, har match imorgon (skräll?!) och nu ska jag nog gå till sängs. God natt på er, imorgon håller vi tummarna för Skövde AIK! 

ps. Magnum double har slutat säljas, vart är världen påvåg?! ds


Kommentarer
Postat av: KLARA

hoppas du får en underbar helg! gå gärna in på min blogg och rösta på vilken outfit jag bär bäst :D

2008-04-18 @ 23:56:28
URL: http://lifeofklara.blogg.se
Postat av: mimi

vilket anti-mimi inlägg! jaja, jag är inte bitter, vi har ju vårsol! vi hörs ikväll elle :)

2008-04-19 @ 10:01:53
Postat av: Matilda

den där doften väcker verkligen minnen! ;)

2008-04-19 @ 16:39:18
Postat av: Anonym

Jasså, du o min kära kusse blir baldejter :D

2008-04-19 @ 19:50:50
URL: http://braket.blogg.se
Postat av: Lelle

ville bara påpeka detta "ps. Magnum double har slutat säljas, vart är världen påvåg?! ds" dem slutade sälja glassarna för längesen. dock fanns de dem i italien ! :)

2008-04-20 @ 10:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0