Whattafack!

Frustration. Ja, det är nog det enda riktigt passande ordet för vad jag känner just nu. Om två veckor skulle vi åka till Kambodja och Thailand, så var det tänkt i alla fall. Nu är det minst sagt osäkert. Händer det inget under de närmaste dagarna måste vi helt enkelt avboka resan eller hitta någon annanstans att åka. Men försök hitta någon någolunda rolig treveckorsresa så får du se. Det bästa som finns tillgängligt är typ två veckor, valfritt ställe i Thailand. Eller kanske Vietnam? Där bajsar de på stranden, det låter spännande. Men det är inte samma sak! Jag hatar att bli besviken och behöva tänka om. När det gäller sådant här är jag jäkligt trångsynt, är jag inställd på något ska det fanimig bli så. Kunde inte demonstranterna välja någon annan tidpunkt, eller för den delen, plats? Ja, invadera Phuket istället. Det vore en bra lösning. 

Nu är det tyvärr så att jag varken styr över världsordingen eller Solresor. Det finns inget jag kan göra, annat än att finna mig i situationen. Sätter man det i ett annat perspektiv; så vem är jag att gnälla över att jag inte får åka tre veckor till Kambodja och Thailand när andra knappt ens kommer till Stockholm. Fy Elin, du är bortskämd! 

Men snälla, låt mig få vara bitter ett tag till i alla fall! Det känns så rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0