Västtrafik my ass

Jag hann, jag hann med bussen från världens ände. Det var på håret och det måste sannerligen vart en underhållande syn. Flåsandes stiger man på bussen och hoppas innerligt att slippa betala vuxenbiljett. Mössan ned över ögonen, mjukare, osäkrare tonläge. " Vad kostar en ungdom till Skövde?"  det funkar alltid. "Vilket år är du född?"  fuck  "eeh 91"(noooo, 92 är det ju!!!) "Jaha, då blir det 62,50 då"  Bara att slänga upp 100-lappen, och på frågan om jag har växel myttar jag och svarar med ett leende nej. Ha, hämnden är ljuv. Allt är bra igen. 

Kommentarer
Postat av: lelle

du är ju sämst !
ofta du är 91a. buu betala rätt som alla vi andra gör !

2008-02-13 @ 18:15:48
Postat av: Anonym

Västtrafik my as säger jag också!

2008-02-14 @ 00:32:52
Postat av: Helxor

LOLLLL fin taktik!!!! Jag ber bara om en ungdom och oftast brukar chauffören inte orka brys sig, fast det är inte ofta man åker buss utanför skolbusskort-tiderna. (Dessutom finns det ju ett kort för oss "ungdomar" som kör bil). Gratis kollektivtrafik tack!

2008-02-17 @ 22:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0