Sammanfattning av året som gått, tre dagar för sent.

Yes, nu är det 2008. Året alla vi förstaårgångare av 1990-talet längtat efter. Nu fyller vi arton, förväntningarna är höga. Nu ska vi banne mig ta körkort,  festa lite flottare, börja sista året på gymnasiet. Och framförallt, i år är året vi blir lite friare, tror vi.

Trots allt jag skulle kunna skriva om våra kanske lite högt uppsatta förväntningar på det kommande året, måste jag först och främst sammanfatta mitt fantastiska 2007, med reservation för felaktiga datum/månader. Året började kanske inte så superbra, på väg mellan hentorp och stan i ett par allt för små skor. Sedan blev det bara bättre och bättre.

Årets vintermånader bjöd på många roligheter. Vi hade våra första naturkvällar(för den oinsatte låter det kanske dötrist, men den har fel) , Angie & jag spenderade en vecka i långkalsonger vid berget med snögubbe. Sälen alltså. Där slappade vi  järnet och letade febrilt efter Claes Stymne som uppgavs befinna sig där. Vårat sökande gav tyvärr inget resultat.
 
Med mars kom våren och allt var perfekt. I april var en tysklandsresa med skolan inplanerad. Lundan hade hoppat av och jag var inte alls sugen på att följa med. Funderade skarkt på att stanna hemma. Men hur som helst, med låga förväntningar bar det ändå av den 24 april. Det blev något av den märkligaste resan jag gjort, lärde känna en hög superroliga, åkte minst 15 tåg, garvade åt håkan mest hela tiden, var ute på rätt ovärda, men ändå kul utflykter, bekantade mig med Tysktands sjukt liberala alkoholpolitik och mycket mera. Åt den negativa sidan kan dock läggas att jag hade en ganska mysko tysk, jag fick duscha en enda gång på hela veckan (!) och det senaste jag var ute var till halv tolv. 

I maj gjorde Elin Westerberg comeback på fotbollsplanen efter att ha opererat korsbandet året innan. Comebacken blev kortvarig, i andra matchen skadade hon sig igen, fast den här gången i foten. Det är bara att ta nya tag! The Ark floppade något ovåntat i årets höjdpunkt, grattis serbien.

Juni fortlöpte med sommarlov, födelsedag och annat som hör sommaren till. I Juli gav sig familjen Westerberg iväg till Tunisien. Det är seriöst ett av de skönaste länder jag varit i. Tunisierna var grymt trevliga, maten var god och vattnet var varmt. Mer kan man inte önska av en semester. 

Augusti bjöd på resa till huvudstaden med Mimmi & Rebban. Egentligen skulle vi + vickan vart i halmstad en vecka, men gubben vi hyrde stugan av lurade oss den jäweln. Skolan började och vi blev Nv2a. 

I september bytte Nv2a namn till "Gunillas hjältar" , eftersom vi lussade skiten ur alla andra på nv-lägret, en trevlig tradition. Sedan kom Tyskarna hit, (nu hade jag en ny tysk som tur var) och jag fick sova på golvet en vecka. Vi gjorde det bästa av vad skövde har att erbjuda och jag hoppas de hade trevligt, spenderade även en regnig dag i gbg med bla universeum och liseberg. Skövde KIK kom tvåa i division fyra och fick därmed kvala till trean.  

I oktober vann vi F17 DM mot skara, haha Lelle och västgötalaget vann Hansson cup. Klassfest, lagfest m.m stod på kalendern. Hårdaste Harder gjorde sig numer känd som Absolut Harder. November bjöd på 90-talsfest och massa skola. Så slutligen december , vad ska jag säga. I december pluggade jag nog mer än vad jag någonsin gjort, men hade samtidigt roligare. Jul vad mys och nyår är något man sent glömmer!

Tack alla som gjorde mitt fantastiska 2007, nu ser vi fram mot ett om möjligt ännu roligare & ärligare 2008!! 


Kommentarer
Postat av: Lelle

Hoppas detta år blir mkt bättre

2008-01-04 @ 01:01:21
URL: http://velida.blogg.se
Postat av: Jonatan

Väldigt intressant år låter det som;D mysko tyks måste jag säga;)

2008-01-20 @ 14:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0