Jacuzzi, grillkväll & blåbärspaj!

Olá!

Det har blivit väldigt mycket tjat om vädret här på senaste, jag antar att de flesta är ganska trötta på detta samtalsämne vid det här laget, men jag måste bara säga det en gång för alla; Det är galet! Jag vet inte vad vi gjort för att förtjäna det, kört lite väl mycket bil kanske, underbart är det i alla fall.

Sådan sommarkänsla jag haft idag har jag inte känt på flera år, inte ens den fantastiska sommaren -06. Större delen av dagen spenderades i Angies jacuzzi. Hur härligt som helst, varmt, rent vatten och bubblor, det hittar du inte i Simsjön va?! Sommarens favorit-häng, utan tvivel. Synd bara att vi åker bort olika veckor så vi inte kommer ses på nästan hela sommaren. Men äh vafaen, man kan ju alltid våldsgästa. Annars, när vi inte glassade i poolen, stekte vi på taket. Uh, det märks att vi är oerfarna när det kommer till svensk försommarsol, för jäklar vad jag brände mig. Trodde jag i alla fall, men nu ikväll var det inte alls lika farligt.

Efter en hel för- och eftermiddag i solen kände jag att det var dags att dra mig hemmåt för en tupplur innan kvällens bravader. Men fick man ens en liten blund eller? Skulle inte tro det va, grillning hos grannarna var det som gällde, och det är inget man tackar nej till. Det var trevligt, vi kollade på handboll, rökte vattenpipa och pratade om Claesan&Gunilla. Vid nio-snåret begav jag mig på cykel mot Kvantum. Där skulle nämligen en liten pygmé vid namn Vickan mötas upp. Hon var söt hela hon, röd och fin. Vi köpte smör, annanas och vattenmelon, åkte hem till henne och hade picknick. Av smöret gjorde vi en perfekt blåbärspaj, värdig fikamannen himself. Sällskapade av lillasyrran, som förövrigt är större än sin storasyster, slog vi oss ned på baksidan och njöt av sommarkvällen. När klockan sakta närmade sig midnatt, bestämde vi oss för att åka nedåt stan och hålla koll på Rebben. Sunkiga och härliga minglade vi runt bland propert uppklätt folk och kände oss aningen malplacerade. Rebben skötte sig och vi kände oss säkra att överlämna henne i Mattias våld.
 
Nu återstår endast en event av dagen, läsa lite körkortsteori. Man får ju ta alla tillfällen som ges nu för tiden.


Sommarens inneställe nr.1


En fin liten sommarpicknick!

God Natt!

Kommentarer
Postat av: Vic

haha röd å fin! låter som jag har bränt upp mig men så är icke fallet alla trogna bloggläsare. tack för att jag får vara en pygmé och att du skriver att syrran är större I LIKE! men det var en mysig kväll . puss

2008-06-01 @ 20:17:25
Postat av: mimmi

gulle er!

2008-06-01 @ 21:16:53
Postat av: Angie

HAHAHA fräsch bild på mig rååå Elin! :D hahaha såklart du får våldgästa oss in da pool i sommar, jag ska nog fixa nåt ska du se (: PUSSS

2008-06-02 @ 16:41:39
URL: http://gelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0