Fredag, lördag, söndag.

En hel helg med massor av händelser har förflutit och jag har inte uppdaterat någonting. Eftersom jag inte har något annat för mig just nu, kan jag lika gärna dra en liten recap.

Fredag:
Tidigt på fredagen, innan den ens var två timmar, väcktes jag av en Jesper som sade: Hej, ska du med på promenad? Fuck no, svarade jag, jag sover. Men jag kan komma ut och säga hej. 10 min. Harder ringer, Hej, vi kommer om två minuter, vi är vid Västerhöjd. Skynda er sade jag, vi springer. Efter ytterligare 10 minuter kommer John cyklandeoch ber mig hämta papper, Jesper är full och har ramlat på cykeln. Stackarn var helt uppskrapad och jätteledsen. Fast det hindrade oss inte från att tycka att hela situationen var vansinnigt rolig. I alla fall för två så vita som John och jag denna kväll. Vi följde Jeppzor hem, och Harder syntes aldrig till.  

Efter ett par timmars sömn, träffade jag Lelle, Stina och Rebecka på Flämslätt. Det är nästan pinsamt hur lite vi ses nu för tiden, Lelle och jag alltså. Förr var det nästan varje helg, nu knappt en gång i månaden. Men jag antar att tvåan har varit tuff, mycket skola, mycket fotboll osv. I sommar ska det bli bättring, det lovar jag. Hur som helst var det en riktigt skön för-och eftermiddag. Vi solade, åt glass och badade. Precis som man ska en underbar dag som denna. När Skara-borna kände sig lagom bruna och började planera att åka hemåt, kom Sara (kusin). Jag tackade hövligt nej till utgång, och gick tillsammans med kusinen och hennes vän till sommarstugan som ligger en bit bort. Där var det full rulle och fikat var redan framdukat. Farmor är på tok för snäll! Efter en stund plingade min telefon och det visade sig vara Mimz som meddelade att hon och Oliver var på väg åt våra trakter. Självklart bjöd jag in dem på bullar och ett dopp i flämsjön, och de kunde inte motstå detta ödmjuka erbjudande. Så efter en tids irrande i skogarna, hittade stadsbarnen till slut fram. Vi badade och fantiserade om sjömonster och mycket små fiskar, fikade lite till och glassade i solen. Sedan kom smart-headen på att de skulle vara hemma om 35 min, så de for iväg i en väldig fart. Lite senare även jag när jag insåg vad klockan var.

På kvällen bjöds det till grillmys hos Maria, den tjejen kan laga mat säger jag bara! En annan sak hon är grym på är att fota, så Mimz, Rebben & jag var överlyckliga och poserade hela kvällen. Resultat följer lite längre ned. Efter en mysig kväll med för mycket mat, skvaller och skratt, blev vi hämtade av Herman och begav oss till Örlen för korvgrillning och nattdopp med ltie naturare. Mycket trevligt, men kallt!


Mimmi och jag poserar som aldrig förr!

Fina hosten Maria, och en galen Mimmmi!

Hon är SNIGG!

Puss på oss va?!

naked?! moahahha

Lördag:
Lördagen får väl bli stora flashar-dagen. Inte nog med att jag försov mig och rusade ned i köket halvt påklädd och möttes av en generad brorsas kompis, utan självklart ska det minimala tygstycket till bikini flyga av i simsjön också! Fast äh, vad tusan det bjuder jag på. Kul för er som såg, det lär ju inte hända igen.. hoppas jag. Jaja, om du inte är dum, har du nog förstått vad jag gjort första halvan under dagen. Andra halvan spenderades hos Sjöstrandarna och tillägnades EM. Mimmi och Carro förstår sig inte riktigt på det fina i sporten, därför blev det jag och grabbsen på övervånngen. Testosteron, alkohol och diverse styrkemätningar alltså. När jag fått nog av dette, mötte Rebben och jag, Mattias, gick till Vardar, hem till Mattias och vidare till ekonom-klassfest. Där kände vi oss aningen malplacerade och drog istället ned till stan. In på Voda, ut från Voda och sedan stå och snacka lite utanför var väl ungefär det som hanns med. Eftersom någon jäkel än en gång har punkat in cykel, fick jag skjuts hem av en mycket snäll Palle. Tusen tack!

Söndag:
Mamma och jag vaknade med en stor, skolavslutning/student-panik. Därför åkte vi ned till stan och lugnade våra nerver med diverse inköp. Inget bad på förmiddagen alltså, men på kvällen då blev det annat! Lite halvt random bestämde Mimmi och jag oss för att  åke till Göteborg och träffa Carro och bada. Så runt två-snåret satt vi på ett tåg på väg mot Sveriges framsida. Vi planerade Spanien-resan och konstaterade att livet är underbart. Väl framme, drog vi en snabbis på H&M, en bikini införskaffades, och sedan satte vi oss på en spårvagn mot saltholmen. Vilket fantastiskt ställe säger jag bara, helt galet vad vackert det var. Synd att vi bara kunde vara där i en halvtimme, jag hade lätt kunnat spendera hela mitt liv där. Definitivt ett resmål som kommmer upplevas mer av i sommar. Efter årets första dopp i havet, som förvånandsvärt nog var ganska behagligt, begav vi oss samma väg hemåt igen. Och ja, här sitter jag nu och nu kallar sängen, så GOD NATT.


En Carri och en Elin påväg mot havet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0