En försmak av sommaren!

Ikväll stod det grillning på schemat. Platsen för denna event var Simsjön, myggonars förlovade land. Som tur är har dessa små krabater inte vaknat till liv än, vilket gjorde vår lilla tripp uthärdlig. Hade samma sak ägt rum om sisådär en månad, hade jag varit helt sönderkäkad vid det här laget. Det är just av denna anledning som jag gillar våren, alla myggor, knott och andra flerfotade sover ännu och kan inte plåga oss människor med sina gaddar och håriga ben. Jäkla obehagliga små varelser det där! Slutpratat om äckliga insekter och tillbaks till det jag hade tänkt skriva om från början- grillningen. Det hela inleddes inte så lovande, eftersom ingen tänkt på att just en grill kunde vara fördelaktig. Därför var det bara att rulla nedför berget igen och införskaffa ett par engångsvarianter på Statoil och återvända som kungar. Egentligen har jag inte så mycket att säga om kvällen, vi slog oss ned på en klippa med fantastisk sjöutsikt, fjuttade fyr i grillarna, lade på Ulf Lundell och fiskade fram en gitarr.Mer behövs inte för en toppenkväll, och där satt vi tills kylan smög sig på och de stackars barbenta pojkorna gav upp. Då var det bara att knöka in sig i bilarna och hoppas på det bästa. Efter vansinnescruising genom hentorp med andhämtningspauser på metropoler som Shell och Vivo-toppen, insåg vi att vårat enda alternativ denna kväll var att promenera. Likt We're from Barcelona, utrustade med guran, gav vi oss ut på gatorna och förgyllde vårkvällen med våra vackra stämmor. NOT! När även denna aktivitet kändes uttjatad var det dags att bege sig hemåt. Som kompensation för lite mattelektioner fick jag skjuts av Mårten, det var sjysst! Väl hemma, eller rättare sagt på lillegården, upptäcker jag att någon har punkat min cykel. Lol, moget tänker jag och måste hem. Med tanke på min rädsla för ensamhet och mörker är detta ingen ultimat kvällsaktivitet direkt. Men jag klarade mig bra och kommer hem en erfarenhet rikare. Förresten fyller andra halvan av the Elinzz arton idag, GRATTIS!

image138
Sommarkänsla, någon?

image139
Erkan & Therese

image140
Marten

image141
Ikväll lyckades vi inte meden enda bild, men vi är lika glada för det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0