Råddan, promenad & random.

God Afton!

Framåt kvällskvisten begav vi oss, min kära mors cykel och jag, ut på självmordsuppdrag. Vad annars skulle det kallas att sätta sig på en cykel utan bromsar när det är nedför hela vägen till stan. Lägg därtill ett antal övergångsställen, så voilá har du det, serverat på ett fat. Eller snarare en motorhuv. Anledningen för våran vansinnesfärd var att möta upp Denise, destinationen var Råddan. Vi fikade chokladbollar,drömde om sommaren och pratade lite med Mårten som hade nöjet att arbeta ikväll.

image129
Rester av en chokladboll som var på tok för torr.

När solen smugit sig ned bakom hustaken, och filtarna inte längre klarade av att hålla kylan ute, traskade vi till vasastan för inspektion av Denises nya boning. Efter att ha konstaterat att det finns potential i stället, bestämde vi oss för att ta en pomenad i den ljumma vårkvällen. På väg ut träffade vi på Denny (denises bror) och en hel hög andra naturare. När vi kom tillbaks var de fortfarande kvar och förfestade, det är bara 40 dagar kvar till studenten! (Vilket innebär cirka 405 dagar för mig). Så vi slog oss ned och lyssnade till berättelser som David, Oliver & Törstiga Agda, blev rökförgiftade av en Allers som fått sätta livet till för att ge oss värme, och hade allmänt trevligt. Resten av kvällen spenderades i köket med en ytterst intelligenskrävande lek. Jag vet inte vad den kallas, men någon sorts ordlek. Säger jag tomatketchup, måste du säga något på p som även det finns i köket. Som alla antagligen redan listat ut så hade varken Denise eller Igor någon chans emot min överlägsna hjärna, och jag kammade enkelt hem segern. En ganska random avslutning på en väldigt lyckad dag!

image130
Denise på lekplatsen.

image131
I'm far too cool!

GOD NATT PÅ ER, imorgon är vi lediga!

Kommentarer
Postat av: emelie

Fin blogg du har, titta in min också, och lämna en komentar (:

2008-05-05 @ 00:58:10
URL: http://ewelie.blogg.se
Postat av: Anonym

llol

2008-05-05 @ 05:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0