Höst, rörelsemängd och äppelpaj.

Hejsan hoppsan!

Vilket vackert väder vi vaknat upp till denna årets första höstdag. Ja, hösten har infunnit sig,den börjar första september och slutar inte förrens 31 november. Det är i alla fall så jag lärt mig. Att vi går mot kallare och mörkare tider går dock inte att förneka, det är bara att motvilligt acceptera eller förväntansfullt konstatera, eller kanske lite av båda för den delen. Jag menar, hur mysigt är det inte att sitta inne och se på film när det är pissväder ute, eller ta en pomenad ute i friska luften när vädret vill väl, bland färglada träd och med trevligt sällskap. Samtidigt kan det visst kännas lite deprimerande med de krympande dagarna, allt pluggande och allt annat negativt som hör hösten till. Just nu kommer jag bara på de två jag nämnde innan, det måste vara ett bra tecken. Hur som helst, jag välkomnar varje årstid, sommar som höst, på samma sätt. Med öppet sinne. Jag känner på mig att det kommer bli en bra tid.

Nu måste jag återgå till mina studier, jag pluggar hemma idag. Vi har fysikprov imorgon på allt vi gjorde i våras, galet! Eftersom jag inte kunde plugga något i helgen, får jag panika lite idag istället. Men jag klagar inte, det är skönt att vara hemma ibland och ta allt i sitt eget tempo. Brorsan är dessutom sjuk, så sällskap har jag också. Just nu bakar han äppelpaj, ibland förstår jag inte vad som flyger i honom. Men utnyttja det ska jag iaf!
 


Trevlig höst förresten!


Kommentarer
Postat av: Elin O

Som jag väntat på att du skulle börja skriva igen! lycklig :)

2008-09-01 @ 19:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0