Denna fotboll...

Jag hade tänkt skriva ett långt inlägg om hur ohyggligt dålig svensk fotboll har blivit, hur de överbetalda spelarna inte levererar, och för att inte tala om Lagerbäck. Snacka om att inte kunna leda ett lag! Då går Kim Källström och Samuel Holmén och gör två mål mot Ungern. Just nu leder vi med 2-0, vilket är jättebra. Så idag har jag ingen rätt att klaga. Men jag måste ändå fråga mig, var har hjärtat tagit vägen? Glöden? Glädjen? Det känns som de elva männen på planen inte riktigt verkar bry sig. Vad är det som har hänt? Jag tror att en del av svaret finner man i hur dagens samhälle ser ut. Åter igen, curlingmammor. Vi får allting serverat, vi behöver inte längre kämpa för något. I stället för att vara ute och smutsa ned sig, sitter barn inne framför sina dyra datorer och flashiga x-box. Visst, det finns vissa som har det svårare. Se bara på Zlatan. Och vad har det blivit av honom? Jag menar inte att det är fel att vi har den standarden som vi har idag, men även det medför sina konsekvenser. Jag ska i alla fall inte låta mina barn sitta inne, de ska ut på äventyr! 

  
Mot Sydafrika 2010!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0