Home again!

Så var man alltså hemma igen då. Jag har ännu inte luskat ut om det är något positivt eller negativt, men som med allt annat här i världen är det antagligen bådadera. Vad jag vet är att jag har haft det jäkligt bra och lärt mig hur mycket som helst, framför allt om Kambodja. Ett fantastiskt land med hemsk historia. Visste du att det för inte mindre än 25 år sedan skedde ett systematiskt folkmord i kommunismens namn, då närmare två miljoner människor fick sätta livet till? Det hade jag ingen aning om i alla fall. Och det skrämmande är att dåtiden faktiskt trodde att Kambodja var ett välmående och fungerande land. Fasader. Det får mig att tänka på Nordkorea, eller Zimbawe. Något som fascinerar mig är hur ett folk med ett sådant hemskt och inte allt för avlägset förflutet, kan vara så otroligt öppet och trevligt. Maken till positiva människor har jag aldrig träffat! Vi har mycket att lära här i Sverige.

Även Thailand var riktigt bra, eller mer skönt. Vi gjorde inte så mycket. Var på stranden, käkade och kollade på film. Inte så spännande men, helt klart nödvändigt!
 








Det här är min resa i väldigt stora drag, men fler bilder kommer. Se det som ett löfte!


Kommentarer
Postat av: Angie

ser hur gött ut som helst! :-D fetish avis är jag

2009-01-07 @ 20:40:38
URL: http://gelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0